Handelsbetingelser for Nettkunst.no

 

GENERELLE VILKÅR

Vennligst les gjennom våre generelle vilkår for handel hos Nettkunst.no. Ved kjøp av kunst på vår side har du samtidig akseptert og godkjent gjeldende betingelser.

BETALING

Betalingsmetode velges når du går til kassen. Du har følgende valg:

Betale med kort

Visa, Mastercard eller AmericanExpress er den enkleste måten å betale med. Din kortinformasjon benyttes kun på en sikker måte av vår leverandør Stripe, og forbindelsen er kryptert med SSL. Om ønskelig, ved fremtidige kjøp trenger du kun å bekrefte med CVV/CVC kode og SMS-bekreftelse.

Når du har valgt nettbank som betalingsmetode, blir ikke varene sendt før betalingen er bekreftet av vår bank.

FRAKT / LEVERING

Hos Nettkunst er det gratis frakt til privatpersoner. All kunst til privatpersoner sendes med myPack (PostNord). Vi har utsendelser to dager i uken. Leveringstiden varierer for det enkelte produkt, men ligger vanligvis rundt 5 virkedager etter registrert innbetaling. Vi tar forbehold om lengre leveringstid i perioder med mye trafikk hos oss eller vår transportpartner.

Ved kjøp av kunst til bedrift vil det tilkomme en pris på frakt beregnet ut ifra hvor bedriften holder til. Fraktpris fastsettes etter gjeldene satser Nettkunst.no benytter seg av per i dag av posten. Hentemelding får du direkte fra ditt lokale postkontor. Leveringstiden varierer for det enkelte produkt.

Kunstverk i en høyere prisklasse og/eller som selges ferdig innrammet vil vi kontakte kjøper for en tryggere og mer personlig levering.

Hentefrist

Nettkunst.no oppbevarer bestilte ordre med "Hente selv" som leveringsmåte i 3 måneder fra dato hvor de er satt på lager og gjort tilgjengelig for kunden. Etter dette blir ordrene uten ramme åpnet, og bildene tilbakefaller Nettkunst.no, eventuelt bli destruert hvis disse er ødelagte. For innrammede bilder påløper lagerleie etter 3 måneder, med kroner 150,- pr uke. Faktura sendes etter påminnelsesmail.

Grafikk kan bli ødelagt når de forblir rullet over lengre tid og Nettkunst.no har ikke anledning til å oppbevare bildene mer enn 3 måneder.

Det er kundens ansvar å hente bildene innen fristens utløp. Det gis ikke kompensasjon for ødelagte eller destruerte bilder som følge av kundens mislighold av hentefristen.

Henting på Galleri BI-Z

Ønsker du å hente bildet på Galleri BI-Z må du ha betalt bildet på forhånd. Vi gjør oppmerksom på at du må ha mottatt eposten med bekreftelsen på at din ordre er klar før du kan hente din bestilling. Om denne dagen ikke passer, ta kontakt på post@nettkunst.no.

ADRESSEENDRING

Av sikkerhetsmessige årsaker må du selv endre adressen under «Min adresse» på ”Min side”. Adressen du velger som standardadresse vil bli brukt som standard faktura- og leveringsadresse ved fremtidige kjøp, men vil ikke påvirke allerede eksisterende ordre. Vi sender alle pakker til leveringsadressen som er lagret på ordren når vi registrerer din innbetaling. Du velger selv leveringsadresse når du går til kassen. Du har også muligheten til å selv endre leveringsadressen før betaling av ordren, dette må gjøres via «Mine ordre» på «Min side”.

LEVERANSEVILKÅR

Nettkunst har forsendelser til hele Norge, med unntak av Svalbard og Jan Mayen. Leveringstiden varierer for det enkelte produkt, men ligger vanligvis rundt 5 virkedager etter registrert innbetaling. Vi tar forbehold om lengre leveringstid i perioder med mye trafikk hos oss eller vår transportpartner.

Du vil få beskjed via sms, e-post eller brev når pakken ankommer ditt MyPack utleveringssted og er klar for henting.

Alternativt kan du velge å hente bildet ditt på Galleri Bi-Z i Kristiansand. Du vil få beskjed på mail når bildet er klart for henting. 

Når du mottar kunsten, vil den være pakket inn i en papprull. Den bør tas ut av denne rullen så raskt som mulig slik at den ikke blir skadet, og hvis pakken utsettes for regn og fukt er det ekstra viktig å ta kunsten ut av rullen.

Skadde sendinger

Dersom du mottar en skadd sending, ikke ta imot pakken, gi beskjed til ditt hentested umiddelbart, og du vil få et skjema du fyller ut, og kontakt Nettkunst på hei@nettkunst.no. På denne måten fritas du ansvar dersom kunsten er ødelagt ved sending. Da vil du få svar fra oss og vi vil hjelpe deg videre.

Vareinformasjon

Nettkunst gjør hele tiden sitt beste for å gi deg korrekte produktopplysninger og gjengivelse av kunsten. Nettkunst tar likevel forbehold om feilaktig produktbeskrivelse, fargegjengivelser og tar også forbehold om at det av ulike årsaker kan bli tomt på lager.

COPYRIGHT

Innhold på www.nettkunst.no er Nettkunst AS sin eiendom. Dette innhold er beskyttet etter opphavsrett, markedsførings- og varemerkelovgivning. Dette innebærer at varemerker, firmanavn, produktnavn, informasjon om produkter, herunder beskrivelse av produktene, bilder/grafikk, design og layout og annet innhold på sidene ikke kan lastes ned, kopieres eller benyttes på annen måte uten at dette er tillatt etter lovgivning eller etter samtykke fra Nettkunst.

REKLAMASJON OG ANGRERETT

Alle henvendelser som gjelder reklamasjon, skade på varer, feil ved leveransen eller angre kjøp, skal rettes skriftlig til hei@nettkunst.no.

Ikke send tilbake varer før du har fått beskjed om dette fra oss, på denne måten unngår du misforståelser eller unødvendige returkostnader.

Fornøydgaranti

Når du har kjøpt et kunstverk hos oss ønsker vi at du blir fornøyd. Dersom du ikke er fornøyd har du full returrett i 30 dager. Det betyr at du har et åpent kjøp i hele denne perioden, og kan levere tilbake varen og få pengene tilbake. Forutsetningene er kun at varen er komplett, i den stand du mottok den i, og at den sendes forsvarlig, i samme pakke som du mottok den i.

Angrerett

Forbruker må gi melding til Nettkunst.no dersom angreretten benyttes. Fristen anses overholdt dersom meldingen er sendt innen fristens utløp. Det stilles ikke formkrav til meldingen, men denne bør av bevismessige årsaker være skriftlig. Vi anbefaler å sende en mail til oss på hei@nettkunst.no.

Angrerettloven griper ikke inn i rettigheter du har etter blant annet kjøpsloven hvis det skulle oppstå mangler. Dersom du beholder varen kan du på visse vilkår kreve prisavslag, omlevering (ny vare), eller heve kjøpet og få kjøpesummen tilbake.

Angreretten forutsetter at varen kan leveres tilbake i vesentlig samme stand og mengde. For mer informasjon om angreretten se: https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2014-06-20-27

Reklamasjon – generell informasjon

Hvis det oppdages en feil eller mangel må forbrukeren innen rimelig tid etter at han eller hun oppdaget eller burde ha oppdaget den gi selgeren skriftlig melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen (reklamasjon). Fristen for å reklamere er likevel ikke kortere enn to måneder fra det tidspunkt da forbrukeren oppdaget mangelen. Reklamasjon må senest skje to år etter at forbrukeren overtok produktet. Dersom produktet eller deler av det ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre er fristen for å reklamere fem år. Hvis forbrukeren ikke reklamerer i tide tapes retten til å gjøre mangelen gjeldende.

En mangel som viser seg innen seks måneder etter at forbrukeren overtok risikoen for produktet (normalt leveringstidspunktet) skal formodes å ha eksistert ved risikoens overgang.

Dersom det foreligger en mangel ved produktet, og forbrukeren har reklamert innen de nevnte fristene, kan forbrukeren gjøre gjeldende følgende:

•Holde kjøpesummen tilbake

•Under visse forutsetninger velge mellom retting og omlevering

•Kreve heving av kjøp dersom mangelen ikke er uvesentlig

•Kreve erstatning

Dersom selgerens retting eller omlevering vil medføre at forbrukeren i mer enn en uke blir avskåret fra å bruke produktet har forbrukeren under visse forutsetninger rett til å kreve å få stilt en erstatningsgjenstand til rådighet for selgerens regning. Som hovedregel har selgeren ikke krav på å foreta mer enn to forsøk på retting eller omlevering for samme mangel.

Har du ytterligere spørsmål om angrerett, angrefrist eller reklamasjoner kan du gjerne kontakte oss.

Verneting

Ved en eventuell tvist aksepterer begge parter Kristiansand som verneting. Dette iht. Tvisteloven § 4-6 – Avtalt verneting.